counter create hit

مطالب مرتبط:
هر دقیقه 41 گوشی در ایران فروخته می شود

هر دقیقه 41 گوشی در ایران فروخته می شود

رسانه کلیک – نشست خبری معرفی گوشی‌های بلو برگزار شد. در این نشست که با ارائه آمار دقیقی از بازار موبایل ایران همراه بود، مدیرعامل شرکت انفورماتیک‌گستر، آمار فروش گوشی‌های تلفن همراه در کشور را 41 دستگاه در دقیقه اعلام کرد و از سهم بازار 15 درصد ...

مورینیو: گل دوم ما کار هادرزفیلد را تمام کرد

مورینیو: گل دوم ما کار هادرزفیلد را تمام کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ژوزه مورینیو، سرمربی منچستریونایتد برتری 2 بر صفر تیمش در زمین هادرزفیلد در مرحله یک‌هشتم‌نهایی جام حذفی انگلیس را نتیجه بازی خوب شاگردان خود دانست. او در پایان بازی اظهار داشت: می‌دانستیم بازی سختی برای‌مان رقم می‌خورد و از هر نظر ...

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک: وقتِ مدیریت جهادی است ولی برخی مدیران اراده حل مشکل ندارند

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک: وقتِ مدیریت جهادی است ولی برخی مدیران اراده حل مشکل ندارند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صادق نجفی در پانزدهمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی افزود: همه مشکل ، دولت نیست اگرچه بخش بزرگی در حوزه های مختلف بخصوص نظام بانکی است ولی قبول کنیم بخش کوچکی از مشکل ما هستیم که باید در جهت رفع آن بکوشیم.وی گفت: از حدود ...

دادستان یاسوج: دلایل سقوط هواپیمای A.T.R را پیگیری می کنیم

دادستان یاسوج: دلایل سقوط هواپیمای A.T.R را پیگیری می کنیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، مهرداد کرمی با تسلیت به بازماندگان سانحه سقوط هواپیمای مسافربری از تشکیل شورای تامین استان کهکیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهارکرد: هماهنگی‌های لازم جهت انجام اقدامات اولیه انجام و نیابت قضایی به م ...

تسلیت اتحادیه اروپا به خانواده قربانیان سقوط

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای سقوط هواپیما در ایران را به خانواده قربانیان این حادثه تسلیت گفت.

مردمسالاری و دیگر هیچ /هشت نکته اساسی سخنان ظریف در نشست مونیخ/چرا خطاکاران مؤسسات اعتباری آزادانه می چرخند؟ /سانحه هوایی و جعبه سیاه

بیانات رهبر انقلاب درباره عدم منافات انتقاد و دفاع از انقلاب و ۳ آفت انقلاب، درخشش ظریف در نشست مونیخ، جستجو برای پیدا کردن قربانیان و هواپیمای ATR، مهلت یک ماهه مجلس به بانک مرکزی، احتمال مصادره اموال مسئولان دولت احمدی نژاد، سیل درمناطق زلزله زده سرپل زهاب و عقبگر ...

روایت سال ها مبارزه؛ از پژاک تا داعش: تکاوری که در 22 بهمن به شهادت رسید

روایت سال ها مبارزه؛ از پژاک تا داعش: تکاوری که در 22 بهمن به شهادت رسید

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری باشگاه خبرنگاران پویا، شهید مدافع حرم«سیداحسان میرسیار» متولد سال 59 و از نیروهای صابرین سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بود. او که از کودکی عموی شهید خود را الگوی راه و رسم زندگی‌اش قرار داده بود، خیلی سریع وارد سپاه م ...

اسنادی که «رضا رشیدپور» درباره تراژدی «ATR 72» منتشرکرد

اسنادی که «رضا رشیدپور» درباره تراژدی «ATR 72» منتشرکرد

۲۴ ساعت از تلخ ترین حادثه بهمن ۹۶ که مربوط به سقوط هواپیمای ATR 72 شرکت هواپیمایی آسمان در سمیرم اصفهان و کشته شدن ۶۶ تن از هموطنان عزیزمان در این تراژدی است می گذرد و همچنان اقدامات همه جانبه برای پیدا کردن لاشه هواپیما و اجساد کشته شدگان با وجود اق ...

نگاهی به مهم ترین مراسم ها و آداب و رسوم سال نویچینی

نگاهی به مهم ترین مراسم ها و آداب و رسوم سال نویچینی

سال نوی چینی مهم ترین تعطیلی مذهبی تقویم چینی است. جدا از آنکه این روز فرصتی برای جشن گرفتن و دور هم جمع شدن دوباره ی خانواده ها بوده، این جشن با مجموعه ای از آداب و رسوم و مراسم همراه است.سال جدید چینی که سال سگ است از روز جمعه ۱۶ فوریه ۲۰۱۸ و به عبا ...

رحمانی: لوکوموتیو قوی تر از الدحیل بود/ گروه مان آسان نیست

رحمانی: لوکوموتیو قوی تر از الدحیل بود/ گروه مان آسان نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از اصفهان، بختیار رحمانی بعد از پیروزی 2 بر صفر ذوب‌آهن مقابل لوکوموتیو ازبکستان در لیگ قهرمان آسیا گفت: خوشحالم که موفق شدیم در این بازی نتیجه بگیریم. در بازی قبل هم می‌توانستیم موفق باشیم اما همانطور که می‌دانید آن ...

حاتمی کیا در ... ابتدای انقلاب در عسل ساختار سینمای ایران

حاتمی کیا؛ آغاز انقلاب در خودبنیادیِ ساختار سینمای ایران

باشگاه خبرنگاران زندگیمشاهدات قبل از, تحلیلی اجتماعی و ناشی از ایران به بهانه سخنان ابراهیم حاتمی کیا در مراسم اختتامیه سی و ششمین جلسه از جشنواره فجر:سینما غیر از یک مطالعه در ابعاد فنی و ظاهر است. در انقلاب اسلامی و دیگر کاهش یافته بود. سینما, ظهور, است و توصیه شده است. روایت شامل حروف صدادار(و گاهی اوقات صامت) است که درگیر آن یا در این قاره است.اما داستان از ایران است تا حدودی پیچیده تر است. نگه دارید نه از انقلاب به بعد از ظهور جدی تر دانستن چرا که انقلاب اجتماعی و فرهنگی زمینه های ساخته شده در ایران و همچنین در برخی از منبع کنترل و تغییر اساسی گاهی ارزشی-هنجاری ایجاد کرد اما لنز سینمای ایران(سینما به معنای کلیت ظهور یافته در ایران) همچنان اسیر عینک‌های مادونِ تحول بینیِ عواملش بود.این اسارت نه تنها نتوانست با ندای فهم ماهیت و حقیقت سینما و فهم حقیقتِ انقلاب اسلامی و تلاش در راستای کاهش فاصله‌ی آنها برطرف شود بلکه با های و هویِ بی بنیادِ غیرعاقلانه ی انزجار و گریز از سینمای دولتی، استمراری منقبض تر یافت.انبساط روزافزون حقیقت انقلاب در میان گستره مردم، منطقه و جهان عرصه ای از زیست اجتماعی را رقم زده که روایتش منوط به آگاهی است. آگاهی اما، شروطی دارد. اول شرطش، زدودنِ غبار غفلت و دومینش، استقلال از خودبینی و خود اتکایی در فهم و شرط سومش، شجاعت و انصاف در مواجهه با حقیقت است.اما لنز عوامل سینمای ایران کماکان بر تکیه گاه خاستگاه اولیه اش استوار است. خاستگاهی که مبتنی بر هستی شناسیِ اما نیستی بنیان گرفت و به قول مانستربرگ براساس معرفت شناسی نئوکانتی استمرار یافت. آنچه که شالوده ی تمام ارکان سینما بر آن استوار است همان خودبنیادی معرفتی و حس غنای از غیر است.این ساختار در خاستگاه اجتماعی اولیه اش که مغرب زمین است کاملا با روند درستی عمل کرده و می کند اما افسوس از هنگامی که در جامعه ایران نهادینه شد نه تنها اندک شناختی از شالوده اش رقم نخورده بلکه با تکنیک زدگیِ غیر روشمند، هر روز مسئله سازتر می شود.سینمای ایران از یکسو به دلیل شالوده معرفتی اش و از سوی دیگر به دلیل سطحی زدگی در آگاهی از خویشتنِ خود، همواره در طول این 40سال با خلط میان «هنرمند مستقل» و «هنرمند خودبنیاد»، سعی در پرده افکندن بر نگاه خویش از رخدادهای عرصه اجتماعی و ارائه ی روایتی دیگرگون با نظام حاکم داشته و در این راستا، هر آن کس را که روایتی قریب به پدیدارهای متاثر از ماهیت انقلاب اسلامی ارائه کرده با برچسبهایی همچون «وابسته به نظام»، «هنرمند غیر مستقل»، «سینماگر دولتی» و... سرکوب و طرد کرده است.این رفتارهای شبه آنتاگونسیتی که محصول سطحی زدگی در فهم پایه ای ترین مفاهیم مربوط به هویت خویش است با همراهی فرم گرایی محض، نقطه پیرامونی دانستن محتوا، انکار سمبلیسم هنری و تکنیک زدگیِ بی بنیان منجر به حالتی تلخ شده که می توان نامش را «غفلت جاهلانه» نهاد.اما، به حضور آوردن غافل و آگاه کردن جاهل، هم هزینه دارد و هم اهلش را می طلبد. اگر هنرمند به تصریح بسیاری از کارگردانان نام آشنای سینمای ایران، کاری خداگون می کند، باید گفت که هنرمند غفلت زدا و جهل ستیز نیز کاری رسولانه صورت می دهد. رسالتی که روزی برعهده آوینی(ره) بود و هزینه اش را داد و اکنون نیز عهده دار این رسالت رسولانه، ابراهیم حاتمی کیاست.فهم عمقِ گفتار و رفتار حاتمی کیا در سخنان اختتامیه جشنواره فجر 96 بر حاضرانِ عاقلِ عصر امروز و دورانهای پیش روی آینده کاملا مشخص است. این عبارت او که:«من فیلم ساز وابسته ام و فیلم ساز این نظامم» معنایی ژرف دارد و می‌توان آن را سرآغاز انقلابی نوین در راستای خویشتن آگاهیِ سینمای ایران دانست.پتک ابراهیم گون این عبارت، اصلی ترین شالوده معرفتی سینما را که اکنون در ایران با خلط میان هنرمند مستقل و هنرمند خودبنیاد تبدیل به شالوده ای ساختاری شده، هدف گرفته است. افتخار به فیلم سازِ نظام بودن نه یک طعنه سیاسی و نه یک لج بازی کودکانه و نه حتی انکار مفهوم هنرمند مستقل است بلکه نهیبی است برای فهم هویتِ اصلیِ سینما و شناخت حقیقت و واقعیت عرصه کنونیِ حیاتِ اجتماعی تا با گامی در راستای انسِ درونی با حقایق و وقایع کنونی، بتوان روایتی قریب به واقع را رقم زد تا سینمای کنونی ایران را از اسارتِ سطحی زدگی و سردرگمی نجات داد.* رضا محمدیانتهای پیام/